شب نویس

شب نویس

می نگارم خط به خط از تاریک شب های خانه ام ایران
شب نویس

شب نویس

می نگارم خط به خط از تاریک شب های خانه ام ایران

جلیلی حلقه گمشده زنجیره احمدی نژاد

 پیش از آمدن خبر تایید صلاحیت ها نام «سعید جلیلی» به عنوان معجزه انتخابات پیش رو بر زبان ها بود و عده کثیری بر این عقیده بودند که او همان کاندیدای مورد نظر رهبر است و از همین راه توانست هوادارانی را به دور خود جمع کند اما با آمدن خبر رد صلاحیت ها و آغاز برنامه های تبلیغاتی گویی حقیقت در جامه ای دیگر رخ نمایان کرده است.


(ادامه مطلب را دنبال کنید)

پیش از آمدن خبر تایید صلاحیت ها نام «سعید جلیلی» به عنوان معجزه انتخابات پیش رو بر زبان ها بود و عده کثیری بر این عقیده بودند که او همان کاندیدای مورد نظر رهبر است و از همین راه توانست هوادارانی را به دور خود جمع کند اما با آمدن خبر رد صلاحیت ها و آغاز برنامه های تبلیغاتی گویی حقیقت در جامه ای دیگر رخ نمایان کرده است.

با کنار یکدیگر نهادن تکه های پازل شخصیت جلیلی در این سال ها، گفتار او در تبلیغات و حرف های نشریات و سایت های نزدیک به دولت این تفکر قابل بحث خواهد بود که جلیلی همان کسی ست که قرار است دولت را حذف نشدنی کند، برای اثبات این مدعی چند مورد را بر خواهم شمرد:

1) سعید جلیلی در این چهار ساله که دولت احمدی نژاد تغییر رویه داده است و موسوم به «جریان انحرافی» شده است هیچ گاه عکس العمل واضحی نسبت به سیاست های دولت نشان نداده است و همواره سکوت کرده است.

2)جلیلی برخاسته از جبهه پایداری ست همان چبهه ای که احمدی نژاد از آن سر بر آورد هر چند که اشخاصی چون آیت الله مصباح واکنش هایی نسبت به او نشان دادند اما خلاصه خط و مشی جبهه پایداری تغییری نکرده است و هم چنان به دنبال همان هدفی ست که احمدی نژاد ها را برایش پروراند.

3) در حالتی که دولت هیچ کاندیدی به جز مشایی ندارد و می دانیم که طبق قاعده ای نانوشته اما عقلی و سیاسی هر گروه سیاسی به دنبال باقی ماندن بر سر قدرت است حال آیا سکوت احمدی نژاد معنا دار نیست؟ احمدی نژادی که تهدید به هزاران عمل تند در برابر عدم احراز صلاحیت مشایی کرده بود، هر چند که ممکن است در این روزها احمدی نژاد یک بازی را آغاز کند اما فقط برای انحراف ذهن های ما از همین حلقه در حال کشف است.

4) در عالم سیاست واژه ها و حتی رفتارها می تواند کدهایی برای دریافت بسیاری موضوعات باشد. با نگاه دقیق به سیاق تبلیغاتی جلیلی مشابهت های کثیری میان حرف های جلیلی و احمدی نژاد یافت می شود، از جمله: استفاده از پرچم ایران به طور گسترده در سایت های موسوم به او یا تراکت هایش1، بیان مسئله واردات چوب بستنی و توان تولید آن ها در روستاهای کشور به مانند دکتر احمدی نژاد و... .

5) هم چنین سایت وابسته به دولت «رایحه ظهور» که از سوی سازندگان مستند جنجالی «ظهور بسیار نزدیک است» اداره می‌شود٬ با انتشار یادداشت و تصاویری از سعید جلیلی٬ از وی به عنوان «گزینه نهایی» احمدی‌نژاد در انتخابات نام برده و جلیلی را با عنوان مردی از تبار «جهاد» و «شهادت» نام برده که قرار است راه دولت احمدی‌نژاد را ادامه دهد و ادامه داده است: «کسانی که فکر می‌کنند احمدی‌نژاد سیاس و زیرک به راحتی در حال محو شدن از آسمان سیاسی کشور است، سخت در اشتباه هستند. ...دوست و دشمن آن روزی به عمق سیاست و کیاست احمدی‌نژاد پی خواهند برد که ببینند وی چگونه با درایت و زیرکی به همراه خود معبری نورانی به سوی آینده باز کرد.»2 

6) با نگاهی عمیق به حامیان کاندیداتوری دکتر جلیلی می توان بسیاری از اعضای کابینه دولت احمدی نژاد را در این لیست یافت که این خود نشانه ای دیگر برای تایید این گفتار هاست. 

با دقت نظر در این موارد که البته تمثیلی اند و جنبه احصایی ندارند می توان به حرکت تازه دولت برای بر سر قدرت ماندن پی برد بنابراین نیاز است که در این عرصه هوشیار باشیم و به بیداری دیگران نیز کمک کنیم تا باز هم در میان تارهای تنیده شده جریان دولت به دام نیفتیم و غذای حب جاه این افراد نشویم.


 1. برای نمونه: http://www.drjalily.com/ (ستاد مردمی دکتر سعید جلیلی/حیات طیبه) و http://saeedjalili.org/ (ستاد مجازی دکتر سعید جلیلی) و هم چنین استفاده از پرجم مقدس کشورمان در میتینگ انتخاباتی ایشان.

2. http://jaheshnews.ir/index.php/political/241-%D8%AC%D9%84%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%8C-%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%82%D8%B7%D8%B9%DB%8C-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد