شب نویس

شب نویس

می نگارم خط به خط از تاریک شب های خانه ام ایران
شب نویس

شب نویس

می نگارم خط به خط از تاریک شب های خانه ام ایران

برای حجاریان عزیز

سن و سالم آنقدرها قد نمی دهد که به یاد داشته باشم ستبر ایستادنت را اما هیچ وقت یادم نمی رود که خرده سالی داشتم که تصاویر بر تخت افتادنت را پس از ترور می دیدم و چه مظلومانه به مغز متفکرمان شلیک کرده بودند و چه خدایی زنده ماندی!

هم نسل های من به تو و برادر مرحومت بیش از اندازه بدهکاریم، تو راهی را ساختی که بار اصلی آن امروز به دوش من و هم نسلانم است و برادرت مدرسه ای را ساخت که هر ساله ده ها و شاید صدها نخبه تحویل جامعه می دهد.

با آنکه صدایت را خفه کردند و دیگر نمی توانی بر پا بایستی اما هم چنان قلمت و فکرت لرزه بر اندام اقتدارگرایان است تا آنجا که تو را به جاسوسی البته به زور ندادن داروهایت یا نفت ریختن بر بدن عزیزت و در برابر آفتاب نگاه داشتند محکوم می کنند.

ببین  که  امثال رسایی از آن ذهن بیدارت می ترسند و فریاد از دستت می زنند زیرا اندیشه تو تا ابد پایدار است و تا ابد مغر متفکر اصلاحاتی.

نظرات 2 + ارسال نظر
بهار چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:21 ق.ظ http://noghte-adab.blogfa.com

میتونم درمورد اینکه حجاریان آدمیه که سختی کشیده و تاثیرگذار بوده باهات خیلی موافق باشم. حتی میتونم با اینکه سنم قد نمیده و خیلی نمیشناسمش باهات موافق باشم. درمورد اینکه آدما تغییر میکنن هم باهات موافقم. ولی نمیتونم موافق باشم که من و امثال من یا حتی امثال تو به حجاریان و امثالش بدهکاریم. ما باید کمک کنیم. باید تلاش کنیم. اما نباید فراموش کنیم. با بدهکار نیستیم فعلا. حتی شاید طلبکاریم!

اتفاقاً بدهی ما کم کاری و کم تلاشی ما در راه این بزرگواران ه!

بهار سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:50 ب.ظ http://noghte-adab.blogfa.com

نه نیست! آخه بدهی چیزیه که کسی از تو طلب داره. این آدما هرچقدرم که بزرگ باشن، چیزی از من و تو طلب ندارن. ما اگه تلاشی هم کنیم برای صاف کردن بدهیمون نیست. برای اون چیزاییه که میتونستیم داشته باشیم و نداریم و لایق نداشتنشم نیستیم. مسببشم نیستیم.

از این لحاظ اگر ببینی آره طلبی از ما ندارن اما وجدانِ من به حقِ کارایی که برامون کردن حس بدهی داره!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد